Îmi sună telefonul, un numără pe care nu îl aveam în agendă mă apelează. Răspund, iar la capătul celălalt al firului o duduie care se recomandă Alina și care îmi spune ca este de la banca unde eu îmi încasez salariul. După scurta introducere în care doamna se asigură că vorbește cu persoana potrivită (adică eu), încearcă să îmi vândă un card de credit cu dobândă zero.
Îi răspund frumos că nu mă interesează, dar replica doamnei reușește să mă surprindă “bine atunci vă așteptam să treceți pe la noi”. Destul de surprins de replica ei, reușesc totuși să o întreb de ce să trec la bancă?
Doamna își dă seama că nu i-am dat răspunsul pe care ea îl aștepta și își cere scuze.
Doar două sfaturi am pentru doamna respectivă:
- Data viitoare când mai suni un client, ascultă cu atenție ce îți răspunde la întrebările pe care le adresezi și poate nu o să mai comiți astfel de gafe;
- Fi pregătită și pentru un refuz categoric, mai sunt persoane care nu au nevoie de ceea ce tu încerci să vinzi. Și dacă nu ai pregătită o replică pentru un astfel de refuz, un simplu mulțumesc pentru timpul acordat este suficient.
Așa că draga mea doamna, dacă vei respecta cele doua sfaturi vei reuși să faci câțiva clienți fericiți.